Nogle spørgsmål er sværere end andre!

Keld og Lene har været gift i 46 år. Men det betyder ikke, de har let ved at svare på spørgsmål om hinanden. Kan Lene mon gætte, hvilket godt formål Keld vil testamentere penge til – og omvendt? Se mere i filmen.

Keld og Lene

Er der en sag, der står dit hjerte nær?

Måske tænker du, at det ikke er relevant for dig at skrive testamente. Men for de fleste – uanset familieform og civilstatus – er det en fordel at skrive et testamente, da folk ofte ved nærmere eftertanke ønsker at fordele arven anderledes, end den ville blive fordelt, hvis man ikke gør noget. Med andre ord bestemmer du selv, hvem der skal arve dig, når du skriver testamente.

Om det er relevant at tænke på et eller flere gode formål i dit testamente afhænger af, om der er en sag, som står dit hjerte så nær, at det betyder noget for dig at støtte på denne måde.

Arv er afgørende for fremtidens gigtbehandling

De bidrag, Gigtforeningen i årenes løb har modtaget fra arv, har været med til at bane vejen for nogle af de helt store gennembrud inden for gigtforskningen. Fremskridt, som har givet tusindvis af mennesker med gigt et langt bedre liv. Du kan gøre en forskel ved at betænke Gigtforeningen i dit testamente og på den måde støtte forskning i gigt.

Det gode testamente

Gigtforeningen er en del af Det Gode Testamente – et samarbejde mellem 31 velgørende organisationer i Danmark. Læs mere om muligheden for at testamentere til et godt formål på www.detgodetestamente.dk

Ring eller skriv til Gigtforeningens advokat

Hvis du vil vide mere eller har spørgsmål om arv og testamente, er du velkommen til at kontakte Gigtforeningens advokat. Rådgivningen er gratis og uforpligtende.

Lise van Brugge
Skriv til advokaten via Rådgivningens brevkasse

Publiceret 18.01.2018