Tak til alle, der stod op for forskning i gigt og sclerose

I går stod mange tusinde op for et bedre liv med gigt og sclerose, nogle var indsamlere eller indsamlingskoordinatorer, andre gav et bidrag. Vi er meget taknemmelige for, at mange valgte at støtte indsamlingen.

Der blev indsamlet knap 2,75 mio. kroner til forskning i gigt og sclerose, da 2.500 frivillige brugte søndagen på at gå fra dør til dør i Region Hovedstaden og Region Midtjylland. Det er et flot resultat, og vi skylder alle, der har bidraget til indsamlingen, en stor tak for indsatsen.

Pengene skal sætte gang i ny, livsvigtig forskning

Gigtforeningens direktør, Mette Bryde Lind, glæder sig over en vellykket indsamling:

"Sidste år gik indsamlingen rigtig godt, sandsynligvis fordi det var vores premiere. I år er resultatet også flot, når vi tænker på, at vi kun har samlet ind i to regioner. Indsamlingen har stor betydning, for der er så mange spørgsmål om gigt og sclerose, som vi ikke kender svaret på i dag. Pengene fra indsamlingen skal være med til at sætte gang i ny, livsvigtig forskning, der kan give os de svar. Vi skylder de frivillige indsamlere og indsamlingskoordinatorer en kæmpe tak".

Meget taknemmelige for jeres bidrag

Forskning er afgørende for, at vi kan sikre mennesker med gigt og sclerose et bedre liv.

Vi vil gerne sige en stor tak til alle. Både til dig, der har hjulpet som indsamlingskoordinator eller indsamler, og til alle, som gav et bidrag til indsamlingen, enten da indsamlerne kom forbi og bankede på døren eller via sms, MobilePay og indsamlinger på nettet.

NB! Resultatet er ikke endeligt, da de sidste indbetalinger først registreres i løbet af de kommende dage.

Publiceret 11.09.2017