Kom til borgermøde og få den nyeste viden om smerter og arbejdsliv

Omkring hver femte voksne dansker har kroniske smerter, og den hyppigste årsag er gigt. For rigtig mange kan smerterne være en udfordring for arbejdslivet. Gigtforeningen sætter fokus på smerter og arbejdsliv, blandt andet med borgermøder landet rundt.

Tilhørere til et møde - sidder på stole på rækker

En ny undersøgelse fra Gigtforeningens brugerpanel viser, at hele 70 procent går på arbejde trods smerter.

Gigtforeningen sætter i 2017 fokus på smerter, og ved borgermøder landet rundt er emnet netop smerter og arbejdslivet. Der er borgermøder i Aalborg og Herning henholdsvis den 24. april og den 27. april.

På borgermøderne vil førende eksperter fortælle om den nyeste forskning inden for forebyggelse og behandling af arbejdsrelaterede smerter i led og muskler. Du får også viden om reglerne for fleksjob, pension mv. og gode råd om, hvordan du kan fastholde dit arbejde og tilpasse din arbejdsplads.

I de fleste byer er journalist Sisse Fisker blandt oplægsholderne. Hun vil baseret på sine egne erfaringer fortælle, hvordan hun nægter at lade smerterne tage arbejdsglæden fra hende.

Se programmet og tilmeld dig borgermøde

Aalborg den 24. april (afholdt)

Herning den 27. april

Stor interesse for viden om smerter

I efteråret 2016 afholdte Gigtforeningen en række borgermøder om kroniske smerter – for fulde huse og med lange ventelister:

”Vi oplevede i efteråret en kæmpe interesse for at få mere viden om smerter. Vi har derfor besluttet, at vi igen i år vil invitere til borgermøder om smerter, men at borgermøder skal finde sted i andre byer end sidste år, så vi kan give så mange medlemmer og interesserede som muligt mulighed for at blive klogere på smerter. I år har vi desuden besluttet at fokusere på smerter og arbejdsliv, da det er et emne, som vi ved optager rigtig mange,” siger Mette Bryde Lind, direktør i Gigtforeningen.

Publiceret 31.03.2017