En fortælling om søvn med Fysioterapeut Alice Heilesen

Dato/tid: 08.09.2021 kl. 18:30
Sted: Bispen Kulturhus, Haderslev
Bispebroen 3 (lok. Månen)
6100 Haderslev
Pris: Medlem: 50 kr.
Ikke-medlem: 70 kr.
Tilmelding:

Senest den 03. september til Bettina K. Jensen ml. kl. 15-18 på tlf. 27 59 12 81, bika1284@yahoo.dk,

Arrangør: Haderslev lokalgruppe

Kom og lyt til et foredrag som forhåbentlig vil vække nogle tanker og give næring til en god nats søvn.
Et hvileløst leje giver et oprørt sind og en krop der kæmper, for at finde sig selv igen.

I dette foredrag dykkes  der ned i viden om søvnens kraft, som ingen ser når det er mørkt, men alle mærker, når det er lyst.

Mere end halvdelen af os danskere har søvnproblemer som giver udfordringer i dagligdagen. Med et højt stress niveau og blandt andet blåt lys fra skærme kan det være svært at genfinde roen og rytmen i en god nats søvn.

Foredraget vil forhåbentlig vække nogle tanker og give næring til en god nats søvn. For søvnunderskud i både korte og længere tidsperioder har stor påvirkning af vores fysiske og mentale helbred og øger risikoen markant for både cancer, blodsukker, hjerte-karsygdomme og hjernefunktion som f.eks. vores hukommelse.
Netop derfor skal vi ikke vente med at sove til vi dør, for det vil ske langt tidligere, jo kortere tid vi sover.

• Forplejning vand frugt og chokolade