Foredrag: Et bedre liv med en bedre tarmflora?

Dato/tid: 21.04.2021 kl. 19:00
Sted: Biblioteket Sønderborg, Salen i Multikulturhuset
Nørre Havnegade 15
6400 Sønderborg
Pris: Medlem: 50 kr.
Ikke-medlem: 70 kr.
Tilmelding:

Senest den 16. april til Kirsten Skyum kirstenskyum@hotmail.com  tlf. 25 86 42 08 eller Else Birkebæk, Elsebirkebaek@gmail.com, tlf. 40 82 97 27

Arrangør: Sønderborg lokalgruppe

"Interesserer du dig for den nyeste forskning om behandling af gigtsygdomme? Så kom og hør med, når læge og forsker Maja Skov Kragsnæs sætter fokus på bakteriefloraen i tarmen og fortæller om, hvilken rolle den kan spille ved gigtsygdomme.

Der er generelt kommet meget fokus på tarmbakteriers betydning for vores helbred og under dette spændende foredrag, bliver du klogere på de gode og livsvigtige tarmbakterier, der blandt andet spiller en afgørende rolle for udviklingen og aktiviteten af vores immunforsvar. Men spiller tarmfloraen også en rolle for gigtsygdomme? Og kan ændret bakterieflora være en ny behandling mod gigt?

Maja Skov Kragsnæs præsenterer resultater fra et nyt forskningsprojekt "FLORA", som   undersøger om en ændring i bakteriesammensætningen ved fæces-transplantation kan mindske eller fjerne gigtsymptomer.
Læs mere på www.gigtforskning.dk", http://www.gigtforskningdk/
Der bliver mulighed for at stille spørgsmål.

Alle er velkomne

• Drikkevarer kan købes