Foredrag: Et bedre liv med en bedre tarmflora?

Dato/tid: 04.11.2020 kl. 18:00
Sted: Tønder Kulturhus
Ribe Landevej 38
6720 Tønder
Pris: Medlem: 50 kr.
Ikke-medlem: 60 kr.
Tilmelding:

Senest den 1. november til Kurt Baumgartner, tlf. 30 51 87 86, kbaumgartner@outlook.dk, Else Birkebæk, tlf. 40 82 97 27, elsebirkebaek@gmail.com

Arrangør: Tønder lokalgruppe

Interesserer du dig for den nyeste forskning om behandling af gigtsygdomme? Så kom og hør, når læge og forsker Maja Skov Kragsnæs sætter fokus på bakteriefloraen i tarmen og fortæller om, hvilken rolle den kan spille ved gigtsygdomme.

Der er generelt kommet meget fokus på tarmbakteriers betydning for vores helbred, og under dette spændende foredrag bliver du klogere på de gode og livsvigtige tarmbakterier, der blandt andet spiller en afgørende rolle for udviklingen og aktiviteten af vores immunforsvar. Men spiller tarmfloraen også en rolle for gigtsygdomme? Og kan ændret bakterieflora være en ny behandling mod gigt?

Maja Skov Kragsnæs præsenteres resultater fra et nyt forskningsprojekt "FLORA", som undersøger om en ændring i bakteriesammensætningen ved fæces-transplantation kan mindske eller fjerne gigtsymptomer.

Læs mere på www.gigtforskning.dk

Der bliver mulighed for at stille spørgsmål.

Alle er velkomne.

Der serveres vand, chokolade og frugt.