Chris MacDonald fortæller om ’Det hele menneske’

Tilmelding:

Tilmeld dig her og senest den 2. juni 2021

Arrangør: Vestsjællandskreds

Chris MacDonald kombinerer en viden på allerhøjeste niveau med en både letforståelig og nu og da ganske underholdende stil. Du vil være både underholdt og meget mere vidende efter foredraget.

Foredraget foregår over nettet, og vi har fundet en meget nem måde for dig at gøre det på. Du får tilsendt et link, du skal klikke på, og så kører det.

Foredraget kommer rundt om:

Sociale relationer: Den menneskelige hjerne er fundamentalt en social hjerne og har brug for at blive behandlet som sådan. At forstå de sociale faktorer, der ikke er til forhandling for hjernen, er afgørende, hvis vi som individer eller organisationer vil have gode odds for at kunne præstere godt med en sund hjerne.

Energihåndtering: Søvnforskningen har de sidste årtier udforsket hjernens og kroppens dybeste fysiologiske behov, og dens opdagelser fortæller os en klar historie: Enten forstår og investerer vi i vores energi og restitution, eller vores hjerner, kræfter og relationer betaler prisen.

Mental indstilling: Attitude er ikke alt, som vi ofte har hørt. Til gengæld har vores mentale indstilling en væsentlig effekt i forhold til, hvordan vi håndterer modgang, udfordringer og andre mennesker.

Balancen mellem udfordringer og stress: I en verden, hvor stress er både et buzz-ord og et skelsættende problem, er det vigtigere end nogensinde at forstå den videnskabelige forskel mellem udfordringer og stress.

Praktisk:

Foredraget er et samarbejde mellem 4 kredse i Gigtforeningen: Hovedstad Vest-kreds, Københavnskreds, Sydvestjyllandskreds og Vestsjællandskreds.