Foredrag: Medicinsk cannabis v. forsker Oliver Hendricks

Tilmelding:

Senest den 18. januar til Tina Aalund via sms eller opkald på tlf. 28 71 85 10

Arrangør: Viborg-Skive-kreds

Lever du med kroniske smerter på grund af gigt, og vil du gerne blive klogere på medicinsk cannabis som smertebehandling? Så gå ikke glip af dette foredrag, hvor Viborg-Skive-kreds giver dig en helt særlig mulighed for at få indsigt i den nyeste viden om emnet.

Det sker, når forsker og reumatolog, Oliver Hendricks fra Kong Christian X`s Gigthospital i Gråsten, kommer og fortæller om smertebehandling med medicinsk cannabis og ikke mindst den seneste forskning på området.

Hvad ved lægerne lige nu om behandling med medicinsk cannabis – og hvad forskes der i?  Det vil Oliver Hendricks give os et indblik i.

Oliver Hendricks er en virkelig god og levende formidler, så gå ikke glip af dette lærerige foredrag. Skynd dig at tilmelde dig, der bliver rift om pladserne!

Der bliver mulighed for at stille spørgsmål om medicinsk cannabis.

Forskningsprojekt på vej

Oliver Hendricks forbereder lige nu en videnskabelig undersøgelse, der skal skaffe mere viden om effekten af cannabis til medicinsk brug. Projektet har til formål at undersøge, om medicinsk cannabis blandt andet giver patienter med leddegigt og rygsøjlegigt bedre søvn, større koncentrationsevne og færre smerter.

Prisen inkluderer kaffe/te og kage.