Foredrag om knæartrose og livsstilsfaktorer ved gigtsygdom

Dato/tid: 24.10.2019 kl. 19:00
Sted: Posthavens Café
Posthaven 48
8500 Grenaa
Pris: Medlem: 50 kr.
Ikke-medlem: 75 kr.
Tilmelding:

Senest den 21. oktober til Lillian Kammersgaard tlf. 86 49 19 59, e-mail lilliankammersgaard55@msn.com

Arrangør: Randers-Djursland-kreds

Kom til en spændende og lærerig aften, hvor to gigtforskere fra Aarhus Universitetshospital kommer og deler ud af den nyeste viden på området.

Læge Signe S. Knudsen vil fortælle om gigt og livsstilsfaktorer, herunder hvad det er vigtigt at være særlig opmærksom på, når du har en inflammatorisk gigtsygdom som eksempelvis psoriasisgigt. Signe Knudsen fortæller også om, hvad der egentlig sker inde i kroppen og i leddene, når du har en gigtsygdom. Hvad betyder det, når noget er autoimmunt?

Professor Bent Deleuran taler om knæartrose (slidgigt i knæleddet), hvilket kan være meget smertefuldt. Du vil få enkelte råd om, hvad du kan gøre i forbindelse med artrose i knæet. Det er en ledsygdom, hvor brusk og væv omkring leddene langsomt ødelægges. Bent Deleuran vil også fortælle om den seneste nye forskning på området.

Læge Signe Knudsen og professor Bent Deluran komme begge fra Aarhus Universitetshospital, Reumatologisk Afdeling.

• Foredraget slutter kl. 21.
  • Der kan købes kaffe, te og kage i pausen.