Foredrag: Bliv klogere på mindfulness?

Dato/tid: 28.01.2020 kl. 19:00
Sted: Valby Kulturhus
Valgårdsvej 4
2500 Valby
Pris: Medlem: 100 kr.
Ikke-medlem: 125 kr.
Tilmelding:

Tilmelding senest den 20. januar her: https://www.trippus.net/2020-01-28valby

Arrangør: Københavnskreds

Synes du også det kan være svært at finde ud af, hvad der er op og ned på mindfulness? Nu har du muligheden for at blive meget klogere.

Mindfulness er et begreb og en metode, der dukker op mange steder. Det kan være du også er stødt på det. Nogen har måske endda sagt til dig, at det ville være godt for dig at prøve? Men hvad er mindfulness egentlig? Er det ren hokus pokus? Og hvordan hænger det sammen med et liv med smerter?

Nu kan du komme og både høre og prøve psykolog Dorte Kongerslevs levende og indsigtsfulde gennemgang af, hvad mindfulness er. Gennem foredraget får du en forståelse af, hvordan mindfulness bruges i smertesammenhænge, og du får også en smagsprøve på, hvordan du bl.a. kan arbejde med venlig vejrtrækning.

Om foredragsholderen

• Dorte Kongerslev er cand.psych.aut. og uddannet fra Københavns Universitet i 2004.
  • Dorte har beskæftiget sig med kroniske smerter og mindfulness gennem de seneste 10 år.
  • Hun er en levende formidler og taler til folk, så det er til at forstå.
  • Udover sit daglige job på Aleris-Hamlets Tværfaglige Smerteklinik er hun bestyrelsesmedlem i Smertesagen.dk, der arbejder for at forbedre vilkårene for kroniske smertepatienter gennem oplysning, uddannelse, forebyggelse og fokus på tidlig indsats og hurtig udredning.

• Foredraget varer ca. 1 1/2 time.
  • Der serveres kaffe og kage.
  • Indgang til Valby Kulturhus kan ske via indgang på Toftegårds Plads.
  • Offentlig transport tæt på.
  • Der er elevator og nem adgang for gangbesværede.