Om Samtalemakkere

Bliv samtalemakker, hvis du har lyst til at tale med en anden, der også har gigt. Læs mere om hvordan vi matcher, hvem der kontakter hvem, og hvor ofte vi foreslår at I taler sammen.

Samtalemakker Jakob: Mand sidder på en trappe og taler i telefon

• Hvem kan blive samtalemakker?

Samtalemakkere er for mennesker med gigt.

• Hvordan bliver I matchet?

Gigtforeningen sørger for at matche jer efter alder, interesser eller diagnose – alt efter, hvad I hver især ønsker og lægger vægt på.

Når der er fundet et match, vil I begge modtage en mail og en velkomstpakke. Jeres første kontakt sker inden for et par dage. Så er I i gang!

• Hvor længe og hvor tit?

Vi foreslår, at I begynder med at ringe sammen en gang om ugen, og at I aftaler, at I vil tale sammen i alt 6 – 8 gange af højst en times varighed. I kan altid forlænge aftalen og skrue op eller ned for frekvensen.

Det kan også være, I får lyst til at få en ny samtalemakker, når der er gået et stykke tid. Så er I velkomne til at kontakte os. Se oplysninger under 'Har du spørgsmål'.