Gør en forskel - støt Gigtforeningens kamp mod smerter og ødelagte led

Når du støtter Gigtforeningen, er du med i kampen for, at børn og unge, kvinder og mænd i alle aldre kan leve et liv uden smerter, ødelagte led og fysiske begrænsninger – trygt, aktivt og under anstændige vilkår.

Når du giver et bidrag til Gigtforeningen, gør du en forskel, fordi

• Du støtter livsvigtig forskning i gigtsygdomme.
  • Dit bidrag betyder, at Gigtforeningen fortsat kan give mennesker med gigt den viden og den hjælp, de har behov for.
  • Du er med til at sikre, at mennesker med gigt får større tryghed og ordentlige vilkår.

Giv et bidrag nu

Far holder sin mindreårige datter i favnen. Datteren har børnegigt

Derfor har vi brug for din hjælp

Gigtforeningens arbejde er baseret på private bidrag fra medlemmer og andre støtter. Den offentlige støtte udgør under 2 procent af vores indtægter. Du og andre, der personligt bidrager til sagen, er afgørende for, at vi kan støtte forskningen og hjælpe mennesker med gigt - blandt andet gennem støtte til forskning og rådgivning.

Gigtforeningen kæmper for bedre forhold for mennesker med gigt, og vi støtter og igangsætter forskning, der giver mere viden, bedre forebyggelse og behandling.

Vi kæmper for, at færre skal være plaget af smerter og fysiske begrænsninger. Derfor støtter vi forskning i forebyggelse, behandling og helbredelse af gigtsygdomme. Hvert år bidrager vi til dansk gigtforskning med 15-18 millioner kroner. Det har skabt banebrydende resultater, der markant har forbedret livet for mange tusinde gigtpatienter. Men der er stadig lang vej.

Samtidig er vi talerør for de mange mennesker i Danmark, som lever med en gigtsygdom. Vi påvirker beslutningstagerne, og vi markerer os stærkt i debatten om social- og sundhedspolitiske problemstillinger, for at skabe de nødvendige forandringer for mennesker med gigt.

Men vi kan ikke gøre det alene – vi har brug for din hjælp.

Det går din støtte til

Få skattefradrag for dine bidrag – læs om reglerne

Senest opdateret 03.07.2023