Retningslinjer for erhvervssamarbejde og sponsorering

Gigtforeningen ønsker at indgå i relevante partnerskaber. Vi følger retningslinjer for samarbejde med virksomheder og organisationer udarbejdet af ISOBRO og Danske Patienter.

Vi følger desuden følgende retningslinjer, når vi indgår samarbejde med virksomheder og organisationer:

• Et partnerskab skal være omfattet af fuld åbenhed.
  • Et partnerskab finder sted i forbindelse med events og kampagner. Vi samarbejder ikke om den daglige drift.
  • Der er fuldstændig uafhængighed mellem samarbejdspartneren og Gigtforeningen.
  • En samarbejdspartners interesser må ikke være uforenelige med Gigtforeningens arbejde.
  • Samarbejdspartnerens produkt, virksomhed og image må ikke vurderes at kunne skade Gigtforeningens anseelse.
  • Enhver omtale af et samarbejde med Gigtforeningen samt anvendelse af foreningens navn og logo må kun finde sted efter forudgående skriftlig godkendelse hos Gigtforeningen.
  • Gigtforeningens hjemmeside anvendes til information om samarbejdet.

Retningslinjerne gælder både i relation til private og offentlige virksomheder.

Særligt for samarbejde med medicinalindustrien

Gigtforeningen følger Danske Patienters retningslinjer for samarbejde med medicinalindustrien og privathospitaler.

Derudover følger vi følgende retningslinjer:

• Gigtforeningen samarbejder ikke med medicinalvirksomheder om den daglige drift, kun i forbindelse med events og kampagner.
  • Medicinalvirksomheder kan støtte Gigtforeningen f.eks. ved at annoncere i Gigtforeningens magasiner, ved events og lignende. Vi følger lovgivningen og tillader ikke annoncer for receptpligtige lægemidler.
  • Gigtforeningen anbefaler ikke specifik medicin, hverken receptpligtig eller ikke-receptpligtig medicin.
  • Gigtforeningen modtager ikke støtte til rejser, uddannelse eller lignende personalemæssige goder.

Senest opdateret 14.12.2017