Arbejde og uddannelse – muligheder for dig med gigt

Der er gode muligheder for fortsat at være i arbejde, selvom du har gigt. Læs om støttemulighederne.

Det er meget individuelt, hvordan en gigtsygdom påvirker den enkeltes arbejdssituation. Det vigtigste budskab er, at der fortsat kan være gode muligheder for at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet, selvom du har gigt. Det er afgørende, at du får en god dialog med din arbejdsgiver og med kommunens jobcenter, hvor du åbent og klart fortæller om dine udfordringer og behov.

5 gode råd til et bedre forløb med jobcenter

Se videoen og få fem gode råd til et bedre forløb med jobcenteret.

Når du ikke længere kan arbejde fuldtid

Flere af jer ringer til Gigtforeningens rådgivning for at få råd og vejledning til, hvordan I skal forholde jer, hvis I ikke kan arbejde fuldtid. Socialrådgiver Helga Madsen giver dig gode råd til, hvad du kan gøre.

Læs 5 gode råd til dig med gigt, som ikke kan arbejde fuldtid længere

Læs også de mest hyppige svar om sygemelding og nedsat arbejdstid fra Gigtforeningens socialrådgiver

Senest opdateret 28.06.2023